Transport gratuit la comenzi de peste 700 lei pentru plata cu cardul sau OP!

De ce este bine sa separi manopera de materiale?

De ce este bine sa separi manopera de materiale?

Am o recomandare pentru mesterii care se ocupa de finisari si nu numai. 

SEPARATI PARTEA DE MANOPERA DE MATERIALE IN OFERTA CATRE BENEFICIAR

De ce spun asta? Spun asta din experienta. 
Uite eu asa am procedat in ultimii 10 ani si acest lucru mi-a adus mai multi clienti.



Intotdeauna cand faceam o oferta de pret pentru o lucrare, includeam doar pretul pentru partea de manopera. 
Faceam asta pentru ca eu, in calitate de prestator, asta ofeream…manopera. 

In acelasi timp, ii spuneam clientului care sunt materialele pe care trebuie sa le aleaga, care stiu sigur ca isi merita banii si cu care pot sa-mi fac treaba ca la carte. 

DE CE ESTE BINE SA SEPARI MANOPERA DE MATERIALE?


Am 2 motive importante pentru care am ales sa fac lucrul asta:
1. Transparenta fata de client 
2. Increderea in anumite materiale 

Acum sa discutam despre fiecare pe rand. 

I. TRANSPARENTA FATA DE CLIENT 

Multi clienti imi cereau sa le fac un singur pret si pentru materiale si pentru manopera. 

Eu eram sincer de la inceput si le explicam ca manopera are un pret fix in functie de operatiunea care trebuie realizata, dar in schimb pretul materialelor poate varia. 

Daca ar fi ales sa includ in oferta de pret si costul materialelor, ar fi trebuit sa stiu cu exactitate cantitatea materialelor de care am nevoie. Altfel, as fi fost nevoit sa calculez materiale in plus pentru a fi sigur ca nu ajung cumva dintr-o eroare de calcul sa am o pierdere financiara.

Partea dificila e ca nu ai cum sa stii chiar la milimetru cat material intra intr-o lucrare. 

Asta sustine decizia de a introduce si o marja de eroare in calcularea cantitatii de material necesara, insa mie nu mi se pare neaparat corect. 

Am ales sa fiu transparent si sa le spun clientilor cum stau lucrurile. 

Asa ca le explicam faptul ca in oferta am introdus o suma orientativa necesara pentru a achizitiona materiale, in care ar trebui sa ne incadram. Totusi, suma finala pentru materiale o vom putea calcula cu exactitate doar la final.

Ma asiguram de fiecare data sa nu ramana nici macar un sac de material in plus. Adica, sa nu fie cheltuieli in plus pentru client. Mai exact, clientul meu avea siguranta 100% ca tot ceea ce i se calculeaza la sfarsit a fost folosit pentru lucrarea lui:
- nu exista pierderi 
- nu ii raman nici materiale in plus pe cap 
- nu ii este ”umflata” oferta de pret

Asa ma asiguram ca am un client fericit care plateste pentru materiale doar cat e nevoie. In acelasi timp, ii explicam clientului ca folosim materiale de calitate. 

Cum alegeam sa nu includ pretul materialelor intr-o oferta initiala, clientul era si sigur ca nu o sa aleg cele mai ieftine materiale (care nu aduc acelasi rezultat final), doar ca sa ne dea calculul initial din ofertare bine. 


 

CINE SE OCUPA DE CUMPARAREA MATERIALELOR DE CONSTRUCTII?

Din punctul meu de vedere: mesterul. Asa ca, la lucrari:

DOAR EU MA OCUPAM DE CUMPARAREA MATERIALELOR 

Clientii mei nu aveau aceasta grija si ma ocupam eu de tot din 4 motive:

  1. Aveam pretul meu la diferiti distribuitori si in felul acesta puteam refactura catre clienti si astfel toata munca de a cumpara materialele era rasplatita. 

  2. Pretul pe care-l ofeream clientului pentru materiale era intotdeauna mai mic decat daca le cumpara el. 

  3. Clientul nu stie care material e bun si care nu. El se ia intodeauna dupa ce vede in reclame si posibilitatea sa iti aduca niste materiale proaste e destul de mare. 

  4. Consider ca beneficiarul nu trebuie sa isi schimbe tot stilul de viata din cauza unei lucrari si el trebuie sa isii vada de munca lui zilnica pentru a putea face bani sa isi permita sa ma plateasca


Acest proces de lucru mi-a adus intotdeauna clienti noi. 

Clientul stia ca lucrez doar cu materiale de calitate, platea doar strictul necesar de material pentru lucrarea lui,  iar pe timpul lucrarii el nu are nicio bataie de cap si isi poate vedea de viata lui de zi cu zi. 

II. INCREDEREA IN CALITATEA MATERIALELOR 

Din punctul meu de vedere, e important sa lucrezi tot cu aceleasi 2-3 materiale. 

Am 2 motive intemeiate datorita carora sustin aceasta afirmatie:

1. Intotdeauna ii prezentam clientului 2 tipuri de materiale: o varianta super premium si o varianta mai de buget.

Astfel reuseam sa raspund atat cerintelor celor care voiau ce este mai bun de pe piata, dar si celor care aveau un buget in care trebuia sa se incadreze. 

2. Stiam cum reactioneaza fiecare material si stiam cum sa lucram corect cu acele materialele 

In acest fel, nu ne putea lua nimic prin surprindere si stiam cum sa obtinem rezultate de calitate cu materialele pe care deja le-am folosit de atatea ori. 



Hai sa iti zic ce s-a intamplat cand am fost nevoit sa lucrez cu alte materiale decat cele pe care le-as fi folosit in mod normal. 
Am avut un client care nu a fost de acord sub nicio forma sa aleg eu materialele cu care sa lucrez pentru a-i realiza lucrarea. 

Apasa aici sa vezi un videoclip in care iti povestesc aceasta intamplare.

Clientul tocmai ce isi construise o vila foarte mare, o mobilase si echipase cu tot ce era nevoie pentru a o transforma in noua sa locuinta. Inainte de a face pasul final si de a se muta, a decis ca este nevoie ca vila sa fie zugravita din nou pentru ca s-au mai murdarit diferite supratele in timpul montajelor care au avut loc in casa. 

Acesta zugravise initial cu o vopsea, destul de scumpa, vreo 350-400 de lei galeata. Eu nu mai lucrasem cu vopseaua aceea niciodata. 

Totusi ne-am apucat de treaba si am inceput sa zugravim. Cand am ajuns la parter, am dat de un living imens care avea orientare sudica, iar tot peretele de unde batea lumina era din sticla. 

Am inceput sa zugravim tavanul, pe care batea lumina super razant si cand l-am terminat, nu imi placea cum se vede. Imi dadea senzatia ca nu am vopsit corect si uniform si am hotarat sa ii mai dau un strat.

Zis si facut. Am mai dat un strat si am obtinut acelasi rezultat. 

Nu m-am oprit aici si am ajuns sa dau 5 straturi, 3 oameni diferiti. Tot timpul, unul vopsea si ceilalti 2 il ghidau pentru a nu rata vreun loc si a ne asigura ca totul este vopsit corect, fara umbre. Cu toate astea, dupa 5 straturi, aveam tot acelati rezultat. 

Eram pe prag de a lasa totul asa, dar pentru ca nu-mi sta in fire sa las lucrurile neterminate, am decis sa incerc sa dau un strat si cu vopseaua cu care eram eu obisnuit de obicei sa lucrez. 

Ce sa vezi?

Am dat un strat cu vopseaua aleasa de mine, care mai era si la jumatate de pret fata de vopseaua clientului si a iesit…PERFECT.

Ce vreau sa-ti zic cu asta e ca daca la fiecare lucrare schimbi materialele, niciodata nu o sa poti sa stii sa lucrii cu fiecare din ele perfect, iar unele materiale, chiar daca sunt mai scumpe, poate te incurca mai tare decat sa te ajute sa ai parte de o munca usoara si rezultate bune.

DECI MERITA SA SEPARI COSTUL MATERIALELOR DE MANOPERA?

Eu zic ca da, 100%. 
In concluzie, am 2 lucruri importante in relatiile cu clientii de la care nu ma abat. 

Separ costul materialelor de manopera pentru a oferi un pret bun clientului, in timp ce castig si eu, iar acesta sa fie sigur ca nu-i ramane material in plus. Lucrez cu materialele pe care le cunosc fiindca astfel pot garanta un rezultat final de calitate. 

In plus, pe langa pretul bun si calitatea lucrarii, le iau de pe cap clientilor orice bataie de cap. Singura lor grija este sa se asigure ca au banii necesari pentru a achita lucrarea la timp.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!